Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Диференцiйно-дiагностичний опитувальник (ДДО)

 

ПРОФОРІЄНТАЦІЯ

Диференцiйно-дiагностичний опитувальник (ДДО)

 

Припустимо, що пiсля вiдповiдного навчання ти зможеш виконувати будь-яку роботу. Однак, якщо тобі доведеться вибирати тільки одну з двох можливостей, що ти вибереш? У запропонованому “Бланку вiдповiдей ДДО” тобі необхідно дати вiдповiдi на поставленi запитання. При вiдповiдi необхiдно кожний раз запитати себе: “Подобається менi заняття, про яке говориться у першiй частинi твердження чи нi?”. Довго роздумувати не потрiбно, краще покластися на перше, безпосереднє почуття. Оцінювання тверджень проходить наступним чином: “Якщо заняття тобі швидше подобається, ніж не подобається – постав у вiдповiднiй клiтинцi знак “+”. Якщо подобається – два плюси “++”, якщо дуже подобається – три плюси “+++”. Якщо швидше не подобається, нiж подобається – один мiнус “-“, якщо не подобається – два “–“, а якщо дуже не подобається три мiнуси “—“. Подiбним чином необхiдно запитувати i про заняття, що записане в другiй половинi тверджень. Питання читаються попарно (питання 1А i 1Б). Ти повинен надати перевагу одному iз варiантiв (у вiдповiдi повинно бути бiльше плюсiв або хоча би менше мiнусiв у вiдношенні однiєї половини до другої).

 

А

Б

1. Доглядати за тваринами

Обслуговувати машини, прилади (стежити, регулювати)

2. Допомагати хворим

Складати таблиці, схеми, програми для обчислювальних машин

3. Стежити за якістю книжкових ілюстрацій, художніх листівок, плакатів, грамплатівок

Стежити за станом, розвитком рослин

4. Обробляти матеріали (дерево, тканина, метал, пластмасу й т.д.)

Доводити товари до споживача, рекламувати, продавати

5. Обговорювати зміст науково-популярних книг, статей (п’єси, концерти й т.д.)

Обговорювати художні книги

6. Вирощувати молодняк (тварин якої-небудь породи)

Тренувати товаришів (або молодших) у виконанні яких-небудь дій (трудових, навчальних, спортивних)

7. Копіювати малюнки, зображення (або налагоджувати музичні інструменти)

Керувати будь-яким вантажним засобом – підйомним краном, трактором, тепловозом і ін.

8. Повідомляти, роз’ясняти людям потрібні їм відомості (у довідковому бюро, на екскурсії й т.д.)

Оформляти виставки, вітрини (або брати участь у підготовці п’єс, концертів)

9. Ремонтувати речі, вироби (одяг, техніку), житло

Шукати й виправляти помилки в текстах, таблицях, малюнках

10. Лікувати тварин

Виконувати обчислення, розрахунки

11. Виводити нові сорти рослин

Конструювати, проектувати нові види промислових виробів (машини, одяг, будинку й т.п.)

12. Розбирати суперечки, сварки між людьми (переконувати, роз’ясняти, карати, заохочувати)

Розбиратися в кресленнях, схемах (перевіряти, уточнювати, упорядковувати)

13. Спостерігати, вивчати роботу кружків художньої самодіяльності

Спостерігати, вивчати життя мікробів

14. Обслуговувати, налагоджувати медичні прилади, апарати

Надавати людям медичну допомогу при пораненнях, забитих місцях

15. Художньо описувати, зображувати події, що спостерігаються або уявляються

Складати точні описи, звіти про спостережувані явища, події, вимірювані об’єкти й т.п.

16. Робити лабораторні аналізи в лікарні

Приймати, оглядати хворих, розмовляти з ними, призначати лікування

17. Красити або розписувати стіни приміщень, поверхню виробів

Здійснювати монтаж або зборку машин, приладів

18. Організовувати культпоходи однолітків або молодших хлопців у театри, музеї; організовувати екскурсії, туристичні походи й т.п.

Грати на сцені, брати участь у концертах

19. Виготовляти по кресленнях деталі, вироби (машини, одяг), будувати будинки

Займатися кресленням, копіювати креслення, карти

20. Вести боротьбу із хворобами рослин, шкідниками лісу, саду

Працювати на клавішних машинах (друкарській машинці, телетайпі, складальній машині)

 

Аркуш відповідей:

1

2

3

4

5

1a

2a

4a

5a

6a

 

 

7a

 

 7б

8a

 

 

 9a

 

 

10a

   

10б

 

11a

11б

12a

12б

13a

13б

14a

14б

15a

15б

16a

 

16б

 

17a

 

17б

18a

 

18б

 

19a

 

19б

 

20a

   

20б

 

Л – П

Л - Т

Л -  Л

Л - З

Л - Х

 

Обробка результатів:

За кожен знак “+” ставиться 1 бал. Бали кожної колонки підсумовуються, а їхня кількість визначає схильність до тієї чи іншої професії.

Назва типів професії за колонками:

1. “Людина – природа”.

2. “Людина – техніка”.

3. “Людина – людина”.

4. “Людина – знак”.

5. “Людина – художній образ”.

Кожен тип професії висуває певні вимоги до тих чи інших здібностям і якостям людини.

Психологічні вимоги професій типу "Людина - природа" до людини: розвинену уяву, наочно-образне мислення, хороша зорова пам'ять, спостережливість, здатність передбачати й оцінювати мінливі природні фактори; оскільки результати діяльності виявляються після досить тривалого часу, фахівець повинен володіти терпінням, наполегливістю, повинний бути готовим працювати поза колективів, іноді у важких погодних умовах, в бруді і т.п.

Психологічні вимоги професій "Людина-техніка" до людини: гарна координація рухів; точне зорове, слухове, вібраційне і кинестетическое сприйняття; розвинене технічне і творче мислення і уява; уміння переключати і концентрувати увагу; спостережливість.

"Людина - знакова система" Психологічні вимоги професій цього типу до людини: гарна оперативна і механічна пам'ять; здатність до тривалої концентрації уваги на відверненому (знаковому) матеріалі; хороший розподіл і переключення уваги; точність сприйняття, уміння бачити те, що стоїть за умовними знаками; посидючість, терпіння; логічне мислення.

 "Людина - художній образ". Психологічні вимоги професій цього типу до людини: художні здібності; розвинене зорове сприйняття; спостережливість, зорова пам'ять; наочно-образне мислення; творчу уяву; знання психологічних законів емоційного впливу на людей.

Багато посади: директор, бригадир, начальник цеху, профспілковий організатор - пов'язані з роботою з людьми, тому до всіх керівників пред'являються ті ж вимоги, що і до фахівців професій типу "Людина - людина".  Психологічні вимоги професій цього типу до людини: прагнення до спілкування - вміння легко вступати в контакт з незнайомими людьми; стійке гарне самопочуття при роботі з людьми; доброзичливість, чуйність; витримка; вміння стримувати емоції; здатність аналізувати поведінку оточуючих і своє власне, розуміти наміри і настрій інших людей, здатність розбиратися у взаєминах людей, уміння улагоджувати розбіжності між ними, організовувати їх взаємодію; здатність подумки ставити себе на місце іншої людини, уміння слухати, враховувати думки іншої людини; здатність володіти мовою, мімікою, жестами; розвинена мова, здатність знаходити спільну мову з різними людьми; уміння переконувати людей; акуратність, пунктуальність, зібраність; знання психології людей.

Категорія: Мої статті | Додав: Kamenka (26.05.2020)
Переглядів: 374 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Категорії розділу
Мої статті [226]
Вхід на сайт
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 92
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples
  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0